Inhaalopdracht 2

on

Ik heb 2 opdrachten moeten inhalen, waarvan er eentje was: Laat een leraar bij jou op school jou opdracht geven een kunstwerk te maken voor zijn of haar vak. In dit blogbericht ga ik deze opdracht uitwerken. Ik heb van meneer de Hon van het vak economie opdracht gekregen een kunstwerk te maken waarin het begrip ‘consumptie’ sterk naar voren komt. Dit zette me gelijk aan het denken en zo kwam ik al gauw op het idee om op een bepaalde manier uit te beelden hoeveel geld wij uitgeven aan verschillende zaken. Op een dag liep ik door een winkel en zag ik een leuke spaarvarken staan. Ik besloot deze mee te nemen en toen ik thuis kwam, was ik aan het brainstormen wat ik er mee zou doen. Toen kwam ik op het idee het varkentje helemaal vol te schrijven met zaken waar we allemaal geld aan uitgeven en waar we voor sparen in het leven. Dit zijn kleine zaken als cadeaus voor verjaardagen maar ook grote zaken als belastingen en hypotheken. Iedereen krijgt hiermee te maken en iedereen is hier veel geld aan kwijt. Hieronder zal ik foto’s plaatsen van het werk met verschillende invalshoeken.

Wat ik allemaal nodig heb gehad waren slechts het spaarvarken en verschillende kleuren stiften. Ik hoop dat ik hiermee duidelijk heb uitgebeeld hoeveel een mens moet uitgeven aan verschillende zaken.

Plaats een reactie